Medezeggenschap
De school maken we samen. Samen met leerlingen én ouders. Daarom vinden het belangrijk ouders te betrekken bij het onderwijs. Dit doen wij op verschillende manieren.
Medezeggenschap
Medezeggenschap bij Het Stedelijk zien wij als een betekenisvol orgaan dat helpt ons onderwijs verder te brengen. Het motto van onze medezeggenschap is dan ook: “Medezeggenschap, daar maak je iets mee los.” Het Stedelijk heeft een centrale gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR). Daarnaast heeft Het Stedelijk Alpha een eigen deelraad.
Medezeggenschap bij Het Stedelijk zien wij als een betekenisvol orgaan dat helpt ons onderwijs verder te brengen. Het motto van onze medezeggenschap is dan ook: “Medezeggenschap, daar maak je iets mee los.” Het Stedelijk heeft een centrale gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR). Daarnaast heeft Het Stedelijk Alpha een eigen deelraad.
Wij vinden medezeggenschap erg belangrijk. De directie van Het Stedelijk Alpha staat open voor vernieuwing. Dit doen we door ouders, leerlingen, medewerkers bij onze besluitvorming te betrekken. De deelraad bestaat uit vier medewerkers van Het Stedelijk Alpha, twee ouders en twee leerlingen.
De huidige samenstelling van onze deelraad is als volgt:
Bryan Jongsma Medewerker
Auke-Jan de Vries Medewerker
Hans Kleinsman Medewerker
Ramona van der Scheer Medewerker
Sandra Visser Ouder
Roberto Ramos Ouder
Kay van der Hoek Leerling
Wil je ook een stem hebben? Neem dan contact op met de voorzitter van de deelraad van Het Stedelijk Alpha. Dit is Auke-Jan de Vries.
Leerlingenraad
In de leerlingenraden zitten leerlingen die de belangen van alle leerlingen behartigen. Zij voelen zich betrokken bij de school en denken graag mee in het beleid van de school. Het Stedelijk gebruikt de leerlingraden ook als klankbord bij het ontwikkelen van haar plannen.
Bij Het Stedelijk Alpha bestaat de leerlingenraad uit leerlingen en twee medewerkers die de leerlingen begeleiden. De leerlingenraad organiseert onder andere de disco's en onderzoekt regelmatig wat de leerlingen van hun school vinden of vraagt hun mening over een bepaald onderwerp.